Akademie Sv. Vladimíra

Vítejte!

Jedná se o rozlehlý gotický areál. Nachází se kdesi v Montaně. Akademie je internát, kam vampíry jejich rodiče posílají už od raného dětství a vidí se s nimi jen o prázninách. Chodí tam morojové i dhampýři a nejsou nijak odděleni, až na to, že mají jiné hodiny. Přes den celá Akademie spí, jejich "denní" režim je obrácený. Vyučuje se tam všechno, od matematiky, angličtiny a historie, až po ovládání magie (morojové) a nebo jak zabíjet a zneškodnit strigoje (dhampýři). Celý areál je chráněn nejen strážci, ale také magickou ochranou.

Děj se odehrává ve vlastní časové linii, tudíž tu postavy z knih nepotkáte. 

Ochrana se říká kouzelným kruhům, které vytváří morojové. Stejně jako u kůlů se při výrobě těchto kruhů používá magie všech čtyř živlů. Vyžaduje to silné morojské čaroděje, často hned dva na jeden element. Ochrana pak může strigoje odrazit, protože magie je nabitá životem a ve strigojích žádný život není. Jenže z téhle ochrany rychle vyprchává účinnost, tudíž ji je třeba neustále obnovovat. Většina morojů tyhle ochranné kruhy jinde vůbec nepoužívá, ale na určitých místech se přesto uchovávají. Akademie svatého Vladimíra je jedním z nich. Je možné je zrušit, když se probodnou stříbrným kůlem, protože magie obou věcí se dostane do konfliktu a kůl vyhraje.

SVATÝ VLADIMÍR - Jeden z mála morojských svatých. Za svůj život sepsal mnoho kázání a pouček, podle kterých se morojové řídí dodnes. V hojném množství používal éter, aby si získal následovníky. Mimo to ale také pořád někoho uzdravoval, i když šlo třeba jen o rostliny. Trpěl depresemi, řezal se a jednou se dokonce pokusil o sebevraždu, ale na poslední chvíli ho zachránila jeho strážkyně Anna. Annu také kdysi zachránil při povodni a udělal z ní tak "stínem políbenou". Psal si deník, ve kterém popisoval celý svůj život. Jedna z jeho kopií byla převedena do angličtiny a uchovávána na půdě kostela Akademie sv. Vladimíra. Vladimír zemřel přirozenou smrtí v poměrně vysokém věku.

STÍNY POLÍBENÁ ANNA - Dhampýrka a strážkyně svatého Vladimira. Byla pro něj jako sestra, částečně asi proto, že když byla malá, tak jí zachránil před utonutím. Později se jí díky tomu začalo říkat "stínem políbená". Odsávala z Vladimíra temnotu a šílenství éteru a jednou ho dokonce zachránila před sebevraždou. Když Vladimír zemřel, zešílela a spáchala sebevraždu.

KOMUNITA UDRŽOVATELŮ - Nachází se v lesích Západní Virginie. Komunita lidí, upírů a dhampýrů. Ve světě se tohle spojení považuje za zakázané, ale udržovatelům nic takového nevadí. Většina lidí o nich vůbec neví a morojská vláda je nechává na pokoji. Také poskytují přístřeší krvavým děvkám, i když jejich způsob života neschvalují. Často žijí bez internetu i signálu a s civilizací komunikují jen minimálně. Žijí v malých domcích a jsou poněkud nepřátelští, co se týče nově příchozích. Poskytnou vám přístřeší, ale pokud jim nejste sympatičtí, jejich přístup vás stejně brzy přinutí odejít. Ovšem uvnitř komunity si jsou velmi blízcí, i když mají celkem zvláštní zvyky. Například, pokud se vám líbí někdo jiný v té dané komunitě, vyzve vás jeho příbuzný na souboj, který má prokázat, jestli jste pro něj dost dobří.

BAJA - Město ve kterém žije tam velká utajená dhampýrská komunita a město má proto špatnou pověst, protože se tam uchylují převážně dhampýrky s dětmi. Některé z nich jsou i "krvavé děvky", neplatí to ale zdaleka o všech. 

ROČNÍKY -

  • 1. Ročník = 16 let
  • 2. Ročník = 17 let
  • 3. Ročník = 18 let
  • 4. Ročník = 19 let
  • Dospělí jsou 20+ let.

Dhampýři

Hratelní

Dhampýři jsou napůl lidé a napůl Morojové. Jejich rasa vznikla v dobách, kdy svazky Morojů a lidí nebyly naprosté tabu, jako je tomu v současnosti. Mezi sebou se nemůžou rozmnožovat, avšak z jakéhokoliv spojení dhampýra a Moroje vzniká opět dhampýr. Dhampýři jsou téměř k nerozeznání od lidí. Snáší dobře sluneční světlo, nepotřebují k přežití krev, jí lidské jídlo, ale mají vyvinuté smysly jako upíři. Po fyzické stránce se od lidí liší pouze svou větší odolností a vytrvalostí. To umožňuje Morojům a dhampýrům koexistovat v míru. Většina dhampýrů se stává strážci Morojů a na oplátku je jim zaručena budoucnost jejich rasy. Vážné vztahy mezi Moroji a dhampýry však nejsou běžné. Bůhvíproč je taky nesnáší všechna zvířata, zatímco moroje mají v oblibě.

NOVIC - Je Dhampýr který ještě nedokončil školu, nesložil slib přísahy Morojům a není strážcem. Jinými slovy jsou to všichni Dhampýří studenti na akademii.

STŘÍBRNÝ KŮL - Jak název napovídá je kůl ze stříbra. Je nabit magií 4 živlů - vodou, ohněm, zemí a vzduchem. A je to nejúčinnější zbraň proti Strigojům. I pouhé škrrábnutí jim způsobuje bolest. Dhampýři jej dostanou spolu se značkou slibu po ukončení studia.

ZNAČKY - Dhampýrské tetování strážců. Každá značka má svůj význam: První je značka slibu, kterou dostanou všichni dhampýři po promoci, kdy slibují věrnost Morojům. Druhé tetování se nazývá Molnijská značka a strážce ji dostane za zabití Strigoje. A poslední je bojová značka ve tvaru hvězdy. Strážci ji dostanou po bitvě, u které se nedá s přesností zjistil kolik Strigojů kdo zabil.

KRVAVÉ DĚVKY - Dhampýrky, které se vzdaly kariéry strážkyně a rozhodly se zvolit pohodlnější kariéru. Některé z nich jsou tanečnicemi v klubech, jiné bydlí v dhampýrských komunitách jako je Baja. Obvykle poskytují morojským mužům sex a dovolí jim při tom pít jejich krev. Pro svoje "živobytí" jsou vyčleněny na okraj upírské společnosti. Některé z nich také rodí Morojům děti a poté se většinou usadí. Odpor k nim došel tak daleko, že se přenáší i na jejich děti a takové ženy už nikdy nemají šanci na začlenění se. Jejich morojští klienti je také často šikanují a bijí. Ojediněle se "krvavou děvkou" stávají i muži.


Morojové

Hratelní

Morojové jsou živí vampýři. Kromě jídla potřebují sice k životu krev, avšak lidi nezabíjejí a krmí se na tzv. dárcích, lidech, jež jsou ochotni vyměnit svou krev za rauš, který navozují endorfiny v upířích slinách. Moroje unavuje pobyt na slunečním světle, proto má většina z nich vzhledem k lidem obracený spánkový režim. Po vzhledové stránce jsou podobní lidem, ale mají delší špičáky a bývají bledší, velmi vysocí a hubení, jelikož po požití jídla nepřibírají. Každý vampýr má moc nad jedním z fyzických živlů - zemí, vodou, vzduchem či ohněm - či nad pátým, psychickým elementem zvaným éter. Morojové dříve používali magii k boji proti Strigojům, ale dnes je ochraňují magicky zabezpečené prostory a dhampýří strážci.

DÁRCI - Lidé, co dobrovolně darují svoji krev pro vampýry. Odměnou jim je rauš, který pití krve způsobuje. Rekrutují se většninou z řad lidí a jsou k nalezení jak v jednotlivých morojských domácnostech, tak i ve větších institucích jsko je Akademie nebo královský dvůr.

VLÁDA - Morojové mají vlastní nezávislou vládu. Z dvanácti královských rodů je volen panovník, který má takřka neomezené pravomoci, avšak nemůže prosadit žádné rozhodnutí bez svolení alespoň poloviny členů Rady, v níž zasedá jeden zástupce z každé královské rodiny. Po smrti nebo abdikaci panovníka proběhnou další volby, v nichž však rodina, jejichž člen byl předešlým panovníkem, nemůže představit svého kandidáta. Tím je zajištěna politická diverzita a zamezeno situaci, kdy by si jeden rod po staletí uzurpoval trůn. Volby probíhají formou tří zkoušek, jež mají za cíl prověřit nejen schopnosti kandidátů smysluplně vládnout, nýbrž i jejich oddanost lidu a dobrotu srdce, a následného hlasování.

POUTO - je psychické spojení mezi uživatelém éteru a druhou osobou. V zásadě jde o to, že pozdější stínem políbený umře a uživatel éteru ho okamžitě přivede zpět k životu. Ten stínem políbený pak k němu cítí cosi jako dluh a tak éter, který v něm je po uzdravení, zformuje pouto. Stínem políbený pak cítí většinu toho, co prožívá ten druhý, naopak to ale nefunguje. Občas dokonce ta osoba vidí očima toho druhého, často se to děje při velkém emočním vypětí. Pouto se dá částečně otupit drogami nebo alkoholem, ale v takovém případě má pak stínem políbený kocovinu. Uživatelé éteru v sobě také nosí temnotu a tak ji z nich v připadě potřeby jejich "připoutané" osoby vysávají do sebe. Pouto je možné zrušit, pouze pokud stínem políbený znovu projde smrtí a tentokrát nad ní vyhraje bez pomoci éteru. Celkově, pouto je velmi vzácné a je zdokumentováno jen šest případů takového spojení. Zajímavé je, že uživatel éteru může mít pouto i s více lidmi zároveň, není ovšem jisté, jestli to jde i naopak.

NÁTLAK - Schopnost, donutit někoho, aby udělal, co chcete. V podstatě jde o velice silnou psychickou manipulaci. Všichni morojové to mají vrozené, ale jen málokdo ho používá, protože se to považuje za tabu. Jeho možnosti jsou velice pestré, když ho umíte používat. Můžete někoho přinutit udělat něco, myslet si něco, vidět a slyšet cokoli chcete, a nebo mu třeba přivodit vidiny (např. jak po něm lezou pavouci). Jde také o jedinou magickou schopnost, kterou mají i strigojové. Bez ohledu na to, jestli byli za svého života moroji, nebo ne.

  • Oheň - Vampýři, používající oheň, mají nejlepší předpoklady pro boj. Umí vytvořit ohnivé koule, roztavit plast či kov a cokoliv zapálit či zahřát.
  • Voda - "Vodaři", jak se jim někdy říká, dokáží vytvořit koule nebo sloupce vody, vodní víry, topit někoho doslova v kapce vody, nebo cokoli uhasit.
  • Vzduch - "Vzduchaři" umí ovládat vzduch, a to doslova. Klidně vytvoří tornádo, když jsou na to dostatečně mocní. Pohrávají si s vánkem, umí nechat věci létat a dokáží člověka udusit.
  • Země - Vampýři, používající živel země, mají největší předpoklady pro "zemitá" kouzla, typu kouzel lásky apod. Umí tvarovat zemi, nechat vyrůst květinu a další věci.
  • Éter - Éter není vázán na žádný živel a dá se říci, že jeho podstata je čistě duchovní; proto se mu taky někdy říká Duše. O tomto "pátém elementu" se dlouho nevědělo a o lidech, kteří ho používali, se říkalo, že jenom nemají specializaci. Nám je známo jen několik uživatelů éteru; sv. Vladimir. Morojové, využívající éter, umí používat všechny čtyři živly a k tomu oživovat mrtvé, uzdravovat, lézt lidem do snů, používat "supernátlak", vidí aury a nebo třeba vytváří ostatním "oživlé noční můry". Sílu na kouzlení berou ze sebe a proto se často sebepoškozují, mívají deprese, přehnaně kouří a pijí alkohol, zešílí a nebo se stanou strigoji. Strigojové se mohou znovu stát vampýry, když je probodne uživatel éteru stříbrným kůlem nabitým uzdravovací mocí éteru. Přeměnění získávají imunitu a nemůžou být opět probuzeni(přeměněni na strigoje), ani pokud někoho zabijí při pití krve(morojové).

KRÁLOVNA - Catelynn Anne Conta

DASHKOV -

IVASHKOV - Princ Adrian Ivashkov

CONTA - 

BADICA - Princ Magnus Badica

DRAGOMIR - Princezna Lyria Dragomir

DROZDOV - Princezna Hope Antonie Drozdov

LAZAR - 

OZERA - 

SZELSKY - 

TARUS - Princ Austin Tarus

VODA - 

ZEKLOS - 


Alchymisté

Hratelní

Alchymisté jsou lidé, kteří se od středověku, kdy objevili vampýří krev jakožto komplexnější a dokonalejší látku než zlato, starají o utajení existence Morojů a Strigojů před lidmi. Náplní jejich práce je především udržování pořádku ve Strigoji hustě obydlených oblastech po celém světě. Odklízení mrtvol Strigojů, zahlazování stop po jejich útocích a podobně. Sledují však také pohyby Morojů a morojskou politickou scénu a snaží se o prevenci zločinů a občanské války.

Cech alchymistů je tajná a velice přísně organizovaná společnost, jejíž úřad se předává z generace na generaci. Disponuje značnými finančními prostředky, sítí kontaktů po celém světě a rozsáhlou databází Morojů, Strigojů a Dhampýrů, ale i policejních sil. Na tváři mají alchymisté zvláštní zlaté tetování lilie, v nichž obsažená vampýří krev zlepšuje jejich imunitní systém a zároveň obsahuje nátlak, aby nemohli s nezasvěcení hovořit o existenci vampýrů.

Drtivá většina alchymistů věří v Boha, avšak nehlásí se k žádné konkrétní církvi. Za poslání mají šíření dobra a světla ve světě a ochranu lidí. Přestože jsou často nuceni úzce spolupracovat s Moroji a dhampýry, obecně jsou přesvědčeni, že Morojové jsou zvrácené a nepřirozené stvůry, a dhampýry považují jen za o něco málo lepší. Pro alchymisty, kteří se s Moroji jakýmkoli způsobem sblíží, existují nápravná centra, kde za krutých podmínek probíhá tzv. "převýchova".

To že spolupracují s dhampýry a moroji, ale neznamená že by to dělali pro ně. Nýbrž pro lidi. Všichni upíři se jim hnusí a vidí v nich stvůry, ale hold účel světí prostředky a dokud je to pro ně výhodné, spolupracují s nimi. Alchymisté je víceméně taková rodinná organizace. Členství se přenáší na děti. Málo kdy se stane že by do svých řad přijali někoho jiného. Alchymisté jsou velice inteligentní a mají skvělé kontakty, počítačové znalosti atd..                                      Alchymistická organizace se skládá s pěti členů ve vedení. Veškeré rozhodování probíhá hlasováním každým z nich. Vedení se předává většinou taktéž na nejstarší děti. A tvoří je zakladatelské rodiny. Alchymisté jsou často vysláni na mise společně se strážci a působí pro ně jako informační zdroj. Zároveň se snaží přijít na způsob, jak se osamostatnit a zneškodnit jednou provždy i Moroje s Dhampýri. Tohle vše ale drží pečlivě pod pokličkou.

V případě misí, spolupracují se zmíněnými strážci. Zajišťují doklady, ubytování a bezpečně drží své terče monitorovány. 

BOJOVNÍCI SVĚTLA - Jde o skupinu lidí, zaměřující se na boj s vampýry. Ve středověku šlo o odnož alchymistů, ale později se oddělili, protože umírněnější alchymisté přestali aktivně vyhledávat a zabíjet Strigoje i Moroje a místo toho se rozhodli svět vampýrů tajit. Bojovníci se od nich proto odtrhli a založili si vlastní oraganizaci, soustředící se právě na zabíjení. Nespolupracují s nikým z vnějšího světa, a svět o jejich existenci neví, vyjma pár vysoce postavených alchymistů, kteří s Bojovníky sympatizují a pomáhají jim s utajením. Bojovníci jsou úzce střežené skupina, soustřeďují se především v Kalifornii a nemají mezinárodní zastoupení. Například v Evropě prakticky žádní nejsou. Jejich odkaz se dědí z generace na generaci (podobně jako u alchymistů) a jejich členové mají všichni tetování se znakem slunce. Používají zastaralé alchymistické symboly i praktiky (stínají Strigoje mečem), mají přesně vymezenou hierarchii a striktně vedené obřady. Jsou orientovaní na výkon a fyzický boj, ne na vědu a techniku, jejich technologie je proto do značné míry nepoužitelná. Už roky usilují o opětovně spojení s alchymisty, aby mohli získat na efektivitě. Jsou velmi hrdí, vedeni jako sekta a nepohodlných členů své organizace se zbavují. Pro ty vyhoštěné je to to nejhorší, co se jim mohlo stát. Jejich mladí musejí podstoupit tvrdý výcvik a poté přede všemi vyhrát v souboji. Teprve pak jsou přijati za plnohodnotné členy.


Strigojové

Nehratelní / Po domluvě

Strigojové jsou nemrtví vampýři, kteří mohou vzniknout z Morojů, dhampýrů, ale i lidí. Po fyzické stránce se poznají podle červených očí a bílé pleti.

Moroj se stane Strigojem tak, že při pití krve svou oběť úplně vysaje. Dhampýři a lidé se ve Strigoje změní tak, že jim Strigoj nejdříve vypije veškerou krev a poté jim dá napít své vlastní. Při přeměně, tzv. "probuzení", lidská podstata oběti zmizí. Strigojové si libují v zabíjení a mučení a nedokáží cítit lásku ani výčitky svědomí.

Strigojové nedokáží ovládat morojskou magii, avšak mají velmi vyvinuté schopnosti nátlaku. Jakékoliv setkání s morojskou magií jim ubližuje, a proto je kromě dekapitace a spálení jeden ze způsobů, jak zabít Strigoje, také probodnutí jeho srdce stříbrným kůlem nabitým čtyřmi fyzickými elementy. Strigojové se dále nedokáží pohybovat po svaté půdě ani na slunci, ale vládnou obrovskou fyzickou silou, která se stupňuje s množstvím krve vypité počínaje probuzením. Jejich vyhledávanou krmí jsou Morojové.

Strigojové se mohou znovu stát vampýry, když je probodne uživatel éteru stříbrným kůlem nabitým uzdravovací mocí éteru. Přeměnění získávají imunitu a nemůžou být opět probuzeni(přeměněni na strigoje), ani pokud někoho zabijí při pití krve(morojové). 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky